Helgen som varit

Jag har haft en super bra helg med fina vänner och en underbar pojk! :)

I fredags hade Sanna hittat på något lurt elr okej hon tog med mig till Babar där det va after work och tacobuffé. Vi satt ute och åt och hade det allmänt jätte trevligt. Sedan begav vi oss till Aneby med Sanna som chaufför. När vi kom till aneby blev vi helt förvirrade och hittade inte rätt.

Vi stannar och Sanna ska fråga en farbror som är ute på promenad med sin lille hund. Först vevar hon ner rutan där bak istället för fram.

Sen när hon väl fått ner rätt ruta frågor hon.
- Sanna: Vet du vart den här granstigen ligger? (Förlåt Elin har glömt vilken gata du bor på)

- Hm (gubben funderar)

- Sanna: Alltså det är en stig. Eller jag menar en väg med hus.

Det hade han absoulut inte förstått från början så var tur att Sanna förklarade det.

Farbrorn kunde tillslut iallafall förklara vart Elin bodde så vi kom fram. Sedan på kvällen blev det utgång i Aneby på parken där.  Det var inte så mycket folk, men jag tyckte det var trevligt iallafall.

Sedan åkte jag och Sanna hem med hög musik för att inte somna!

Igår rensade jag en massa ogräs och hjälpte mamma att göra trädgården fin. Sedan tog jag min käre moped och åkte till gripenberg. på vägen dit råkade jag göra ett rejält misstag.. Jag råkade bli lite arg och pekafinger åt en bil med massa ligister i.  Det var så här. Jag åkte fram på min lilla moped och såg i ögonvrån att en bil körde efter mig. Tänkte inte överdrivet mycket på det (mer än jag undra va det va för långsamt körande människa som inte körde om) Men helt plötsligt kör bilen om och skriker så jag nästan hamnar i diket blev helt livrädd. Blir väldigt förbannad och gör mitt lilla misstag. När jag gjort det inser jag vad jag gjort j. Flintskalliga tjocka människor som ser helt livsfarliga ut. Börjar få lite smått panik och det blir inte bättre när bilen stannar en bit framför mig och en av tjockisarna går ur bilen och skriker på mig. Jag vänder min moped och flyr eh så fort det går. Det är inte så fort, men kommer iallafall fram till befolkning i säbydahl pjuh räddad. 

Jag kom till Gripenberg efter en stund när jag återhämtat mig. Väl där var jag, Albin och Arvid på picknick på berget i gripenberg, jätte mysigt. Sedan byggade vi ett kubb som vi hade och roade oss med. Vi åt även grillat och såg en bra film.





Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback