22/10

Nu är lovet slut, men batterierna är faktiskt laddade för att orka med skolan ett tag nu hoppas jag.

Jag hade sovmorgon i morse och gick upp vid åtta för att jag hade bestämt mig att inte komma försent. Kan ju inte komma försent första dagen efter lovet?  Dock så står man helt plötsligt där och klockan är alldeles för mycket sängen är obäddad, håret är blött och sköldpaddorna har inte fått mat man har helt enkelt inte hunnit med ett dugg.. Jag förstår inte hur det går till?
Mamma väckte mig innan hon åkte och sa att det var 18 minus ute så jag tänkte att jag skulle frysa ihjäl. Så tog på mig tjockaste tröjan jag kunde hitta, dubbla tights, raggsockar, halsduk, mössa och vantar sedan började jag mitt maraton mot skolan. Behöver jag förklara att jag höll på att svettas ihjäl?  Sen mitt i allt så kom en traktor och plågade vägen och tog upp hela vägen. Jag hade två val antingen gena där det brukar finnas en liten väg,  eller fortsätta rakt fram och hoppa i diket. Ja ni, han som körde traktorn hade nog roligt åt idioten som fick snö i skorna och snubbla över en snöhög, men sånt får man bjuda på en måndags morgon.

Nu sitter jag här vid datorn och skriver klart mitt samhällsarbete och funderar på hur det ska hinna med att bli vår. Jag har tröttnat lite på den här snöandet nu om jag ska vara ärlig. Fast egentligen borde man utnyttja den lite bättre och leka mer i snön och åka skridskor och sånt där som man saknar när det inte är snö. Ska nog sluta klaga på snön för annars lär den straffa mig så jag halkar när jag tar min lilla promenad ner till Ängaryd för att träna lite tantgympa! ;)



På ett berg när sommaren sakta övergick mot höst <3





I hate goodbyes.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback