svinpest ger köbildning.

Hejsan sitter här och läser psykosocialt. Eller okej nu ljög jag så jag nästan trodde på det själv. Jag försöker plugga, men det går inte framåt.  Känns som att allt är självklart. Lixom det som är normalt är det vi tar för givet det visste jag innan jag öppnade boken och att man inte får slå barn. Förr var det okej att slå barn med käpp eller ris, men inte med piska för barn skulle inte förväxlas med djur..

Nu vet ni. Tur att saker och ting kan förändras. Fast ibland kan det vara mindre bra.

Idag har jag stått i kö i 1 timma och 40 minuter för att ta den där svininfluensan så nu ska jag inte bli sjuk för då jävlar. Har lite smått ont i armen om jag känner efter. Det bra med att stå i kö var att Jalles hade flyttat dit så man slapp svälta ihjäl service på det där stället jajjemen!

Den där sjuksköterskan: Är det här mamma och dotter?
Monica: Nä det här är moster och dotter.

När jag skulle ta sprutan trodde jag att jag skulle svimma för alla barnen grät och då tänkte jag att det skulle göra jätte ont, men som tur var så slapp jag svimma för barnen måste ha överdrivit!

 Nä jag tycker jätte synd om de där små söta liven som fick stå i kö jätte länge och säkert inte förstå varför och när de väl kommer fram får de något vasst i armen som ser livsfarligt ut. Fast när man var liten gick allt över om man fick krama sitt gosedjur, snutta lite i sin filt eller tugga lite på sin napp. Nu när man är stor får man helt enkelt vänta tills det går över av sig självt.

I morgon har jag sovmorgon jätte länge super skönt! :)  
PUSSS







Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback