Tisdag idag och jag..

Tisdag idag och jag tycker inte om tisdagar men idag har dagen ändå varit helt okej. Började med att inte ha någon engelska vilket jag tyckte va väldigt segt kunde ju ha fortsatt att sova!  men varför ska man sova när man kan vara vaken å andra sidan.  Hade lite lektioner som jag inte kommentera och fick tillbaka provet vi gjorde i fritidskunskapen för ett tag sedan och jag har kommit på att prov där jag skriver lite som jag själv tycker går mycket bättre än om man skriver som boken säger (; Hade även prov i datakunskap och det var inte så svårt fast sista uppgiften var svår och jag fattade inte så gav upp efter ett tag med uppgiften ogjord. PÅG kollar igenom mitt arbete:

Påg: - det här ser ganska bra ut..
Påg: - det här ser ju oxå ganska bra ut..
Paulina: - vadå det ska inte vara ganska bra det ska vara bra!

Han tyckte nog jag var dum i huvet men det är jag ju oxå så grattis Påg du hade rätt. Provet gick alltså ganska bra!

Efterskolan åkte jag till Montico för att att träffa Jasmina och prata om sommar jobbet jag ska städa fem tisdagkvällar på PC kontoret och Sållarps advokatbyrå typ. Jag skulle skriva på papper och få papper. Hon berättade även om hur jag skulle göra med lönen. Jag förstog inte riktigt såg nog ut som ett frågetecken. Sen visade hon städ grejer och det fanns tusen olika trasor och rengöringssaker och moppar och hinkar, nycklar tvättmasiker med massa knappar osv.  allt berätta hon om och jag stog som ett fån och blev mer och mer förvirrad.  Men det går nog bra ska ni se även om det inte låter så just nu.  

När jag kom ut från Montico så sitter Albin där jag blev nästan rädd men mest glad så fick träffa honom en liten stund. När han skulle åka hem ösregnade det ute och eftersom han var tvungen att åka hem just då för att träna små barn så kom jag på en jätte smart idé alldeles själv. Han åkte buss hem på det sättet slapp han bli blöt och jag får träffa honom i morgon igen eftersom han måste hämta moppen. Ich bin smart! :)

PuSs


Du är den finaste jag vet.           


  

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback