hönor och kalas

Hejsan första skoldagen idag och kan ju säga att jag är glad att det inte jag som är en av alla nervösa ettorna som yrar runt som hönor och ser livrädda ut.. Såg vi verkligen ut så förra året? Det kanske vi gjorde för då var man lite "smått" nervös en helt ny klass, nya lärarare och jag kännde inte en endast person i BF1A då.   Började umgås med Becka som kollade på klockan en gång i minuten och tyckte Alexander verkade vara dryg. Så var det kanske inte riktigt för har insett att han kan vara trevligt även om det tog ett tag innan man insåg det! ;) 

Rektorn höll tal idag och det var nästan så man vände och gick hem, så tråkigt tal var det länge sen jag hörde. Skärpning cheeefen! 

Efterå hade vi lite samling där vi klagade på scemat och sånt där. Sen avslutades dagen med traditionelt fika vid parkhallen.  Efter det skulle vi äta i matan och höll på att bryta ihop! Hur hade dom tänkt? Inte servera pannkakor första dagen, det är rent ut sakt förjävligt! Det har man fått efter varenda lov sen man började +ettan. Sånt kan man inte ändra på.  Servera köttbullar och potatis vad är det för trams.. Som tur var fanns det några pannkakor så fick ialla fall pannkakor till sist så tjurade i onödan, men ialla fall annars vet jag inte vad jag hade tagit mig till!

Träffade Julia en sväng och vi åt glass från ÖB. Sen cyklade jag hem och solade lite och städade mitt rum och tittade på greys. Sen åkte jag ner till stan för att träffa älsklingen. Jag är in planerad en gång i veckan i hans liv och det är en timma på torsdagar och på helgerna ibland kan man hoppas! Vi åt glass (jo jag vet igen) och så fick jag pussa lite på honom och det är behövligt. För Matilda säger att jag får dåligt temprament annars!    Efter vårat pusskalas var det dags att åka till Hugo på fem års kalas!   Vi åt god mat och spelade skipbo. Hugo fick det av oss i födelsedagspresent. Dock ville han inte vara med och spela, men han blev säkert glad. Vi fick även kladdkaka och blåbärspaj så idag har jag ätit nyttigheter så det räcker och blir över!  

PUSS


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback