Ich bin vänsterhänt..

Hejsan idag är det torsdag och näst sista dagen på Östanå sen blir det lite sov morgon hoppas jag!


I dag fyller min farfar år! Så vi ska dit senare och fira honom, men jag och Pontus var där en sväng förut och provsmakade godiset.  Det var gott så det blev inget över till Mjölbyborna som kommer sen. Tyvärr..

Idag är det även vänsterhäntas dag så grattis till oss! :) Jag och Julia ska fira det när hon slutat ;)
Om du undrar hur man vet att man är vänsterhänt. Så är det så att man skriver med handen där tummen sitter mot mitten tänkte jag nyss ut, men det var nog lite fel. Men tummen sitter åt höger var nog vad jag menar.

Visste ni att:
 *höger tummen är längre för att den vill tillhöra vänsterhanden
* att vänsterhänta är smartare iallafall om man tittar på mig (stämmer dock inte om man kollar på Julia)
* att förr i tiden fick man inte vara vänsterhänt
* Idag är det 750 år sedan vänsterhanden föddes.

Grattis alla vänsterhänta idag är det våran dag. Det skakar vi högerhand på! :)

<3

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback